6.1.09

Rally Dakar-η ιστορια ενος μαραθωνιου


Tο 1977, όταν ο Τιερί Σαμπίν με τη μοτοσικλέτα του είχε χαθεί στην έρημο της Λιβύης κατά τη διάρκεια του Αbidjan-Nice Rally. Το πρώτο Ράλι Ντακάρ έλαβε χώρα στις 26 Δεκεμβρίου 1978 με 170 συμμετoχες, 10.000 χλμ. στην Αλγερία, τη Νιγηρία, το Μαλί και τη Σενεγάλη και εμπνευστη τον ιδιο τον Σαμπιν, που ειχε πλεον ανακαλυψει τον κορυφαιο αγωνα αντοχης ανθρωπων και μηχανων.
Η πρώτη ομάδα με αυτοκίνητο ήταν η Genestier με ένα Range Rover, που είχε τερματίσει στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης.
Οι πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στον αγώνα ήταν η Yamaha, η Volkswagen, η Lada και η ΒΜW, ενώ μέχρι και το 1980 οι συμμετοχές από 170 ανήλθαν σε 216 με τη νεα εισοδο των φορτηγων στη διοργανωση.
Απο το 1981 και μετα στις συμμετοχες προστεθηκαν 4X4, buggies και sidecars, αλλά και μια Rolls Royce και ένα Citroën CX.
Εως και σήμερα το Ράλι Ντακάρ έχει διεξαχθεί 29 φορές με εκκίνηση που δεν δόθηκε ολες τις φορες από την πόλη της Γαλλίας, αλλά τη μία φορά από την Βαρκελώνη και τις δύο άλλες από τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας. Για πρώτη φορά στην ιστορία του,φετος, το rally Ντακάρ θα μεταφερθηκε στη Λατινική Αμερική και συγκεκριμένα στην Αργεντινή και τη Χιλή και αυτό διότι την περσινή χρονιά, λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, στις 24 Δεκεμβρίου 2007, είχαν δολοφονηθεί τέσσερις γάλλοι τουρίστες. Η γαλλική κυβέρνηση, λοιπόν, λόγω αυτής της κατάστασης και μετά από ενδελεχή έλεγχο αποφάσισε να ακυρώσει τον αγώνα, διότι είχε πληροφορίες ότι στην περιοχή της Μαυριτανίας μέλη της Αλ-Κάιντα θα έκαναν τρομοκρατικές επιθέσεις. Μετά από αυτό η οργάνωση του αγώνα ASO πήρε την απόφαση να μεταφέρει τον αγώνα στη Λατινική Αμερική.
Φαβορι για φετος και παλι η Mitsubishi που συμμετάσχει με τέσσερα νεα Lancer(Πετερανσέλ, Αλφάν, Μασουόκα και Ρομά).H ιαπωνική ομάδα έχει επτά συνεχόμενες νίκες από το 2001 μέχρι σήμερα και 12 στο σύνολο, σε 29 συναντήσεις.

H VW με το Touareg, που θα κατέβει στον αγώνα με αξιώσεις για τη νίκη, αφού τόσο ο Νοτιοαφρικανός Ζινιέ Ντε Βιλλιέ είχε τερματίσει δεύτερος το 2006 -και μάλιστα ήταν η καλύτερη επίδοση για αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου. Mε τα χρώματά της συμετέχουν ακόμη ο Κάρλος Σάινθ (δις παγκόσμιος πρωταθλητής '90-'92), ο Μαρκ Μίλλερ και ο Γερμανός Ντίτερ Ντέπινγκ. Το VW Touareg Race 2 φέρει τούρμπο κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 2,5 λίτρων, απόδοσης 280 ίππων. Τα μεγάλα του πλεονεκτήματα είναι η θηριώδης ροπή αλλά και η ισχύς του, που κάνει εύκολη την προσπέλαση στις δύσβατες και αμμώδεις περιοχές.
Η Αργεντινη φετος εχει να επιδειξει τον Por las Pampas, που είναι και από τους σπουδαιότερους off-raid σε όλο τον κόσμο και στον αντιποδα η Χιλη τον Ελιζέο Σαλαζάρ, τον οποίο έχουμε δει σε αγώνες Λε Μάν, Indy Car και τώρα συμμετέχει στο εθνικό πρωτάθλημα rally.
Για να γίνει κατανοητό πόσο δύσκολο είναι το Ράλι Ντακάρ αρκεί να δει κανείς τη λίστα με τις ανθρώπινες απώλειες. Από το 1979 πάντα στον εν λόγω αγώνα υπήρχε μια ή και περισσότερες ανθρώπινες απώλειες. Οι μοναδικές χρονιές που δεν θρηνήσαμε θύμα ήταν το 1989, το 1993, το 2000 και το 2004! Μέσα σε αυτούς και ο εμπνευστής της ιδέας, ο Τιερί Σαμπίν, όταν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε έχασε τον έλεγχο και κατέπεσε στο έδαφος στις 14 Ιανουαρίου 1986.
Δείτε τις ειδικές διαδρομές εδωΔείτε τις συμμετοχές εδω
Απολαυστε το διαφημιστικο video της διοργανωσης για το 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Add to Technorati Favorites Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!
Free Search Engine Submission
Free Search Engine Submission
Top Blogs Sports Directory of Sports Blogs Webfeed (RSS/ATOM/RDF) submitted to http://www.feeds4all.nl
BlogsByCategory.com blogarama - the blog directory
View My Stats Sports RSSMicro FeedRank Results Sports http://www.feeds4all.nl
BlogsByCategory.com